Commerce-oplossingen voor de automotive-industrie

Bedrijven die actief zijn in de automotive-industrie kennen twee cruciale uitdagingen. Het opbouwen van duurzame merkloyaliteit is een van deze uitdagingen. Dit lukt alleen door uw klanten tijdens elke stap in het koopproces – van de eerste communicatie tijdens de oriëntatie tot aan de after-sales services - op een consistente wijze uw merk te laten ervaren. Tegelijkertijd staat u voor de opgave om uw complexe supply-chain en uw bedrijfsprocessen te harmoniseren, zodat een soepele samenwerking ontstaat tussen uw leveranciers, servicepartners, dealers en servicecentra.

Met de commerce- en portaaloplossingen van Intershop kunt u concurrerend blijven en effectiever reageren in de steeds dynamisch wordende automarkt. Onze mogelijkheden zijn daarbij als veelzijdig als de autobranche zelf.

Merkbeleving: Klanten werven en enthousiasme creëren voor uw merk

Hedendaagse consumenten zijn veeleisend en hun verlangen naar informatie is groot. Om een positieve en aantrekkelijke merkbeleving te realiseren vraagt dit van uw kant om deskundig management tijdens iedere fase in de customer journey; van het initiële bezoek van uw online showroom, via het directe contact in de showroom van een dealer tot aan de aftersale van onderdelen en services. De oplossingen van Intershop bieden u de volgende mogelijkheden:

  • Bouw een krachtige merkuitstraling – altijd en overal: online, mobiel en offline
  • Creëer informatieve multimediale productpresentaties
  • Biedt het perfecte voorbeeld van merchandising- en lifestyle-accessoires
  • Zet gepersonaliseerde campagnes en acties in
  • Vergroot het bereik van uw merk door efficiënte online-marketing
Loyaliteit versterken: Klantrelaties verstevigen met een aantrekkelijke services aanbod

Voorzien in exceptionele klantenservice is het fundament voor duurzaam succes. Door het aanbieden van services met een duidelijke toegevoegde waarde in combinatie met persoonlijke communicatie, voegt u geloofwaardigheid toe aan uw merk. Dat levert een belangrijke bijdrage om incidentele kopers tot loyale en regelmatige kopers te maken. Met een serviceportaal van Intershop biedt u uw klanten de volgende mogelijkheden:

Grenzen verleggen: Laat connectiviteit in uw voordeel werken

Vergelijkbaar met ontwikkelingen zoals op het vlak van de “Connected car technology”, waarbij het voertuig zelf in verbinding staat met het internet, wordt het voor consumenten steeds vanzelfsprekender om services en reserveonderdelen via het internet te bestellen. Het is de uitdaging voor fabrikanten om online verkoopkanalen en offline dealers zo met elkaar te combineren, dat het aanbod nog verder afgestemd kan worden op de behoeften van uw klanten en op een wijze die winstgevend is voor alle betrokkenen. Het loont zich dan ook nu al over eventuele geschikte business modellen na te denken. Dankzij de gestandaardiseerde interfaces van Intershop zijn er al verschillende toepassingen voor in het voertuig:

  • Benutten van voertuiggegevens voor servicedoeleinden
  • Boeken van servicebeurten en aanvullende services
  • Bewerken van persoonlijke gegevens
  • Toegang tot facturen en contracten
  • En nog veel meer ...

Neem dan contact op met onze branchespecialisten.

Intershop Benelux

Telefoon: +31 20 561 77 60