Intershop Communications AG | Persbericht |

Bunzl Australasia lanceert B2B-webshop op basis van Intershop

  • Outsourcing Services is de eerste Bunzl-divisie met een consistente B2B-B2C online klantervaring
  • Tablets worden door accountmanagers als productiviteitstools voor de verkoop ingezet
  • Online productaanbod stijgt van 9.000 naar 30.000

Jena, Duitsland, augustus 2017 – Bunzl Australasia Limited heeft met behulp van Intershop zijn eerste B2B-webshop gelanceerd. De divisie Bunzl Outsourcing Services (BOS) levert een uitgebreid assortiment aan producten aan een even divers aantal bedrijven, waaronder foodservice horeca en gezondheidszorg. Het nieuwe op Intershop gebaseerde e-commerceplatform is ontwikkeld om de klantervaring verder te verbeteren en vormt de eerste van een reeks B2B-sites die in de komende maanden zullen worden uitgerold.

Bunzl streeft naar een consistente klantervaring en heeft de site dan ook voor zowel B2B- als B2C-klanten gebouwd. Hoewel de B2C-site nog niet live is, kan de functionaliteit eenvoudig door Bunzl via backofficevoorkeuren worden geactiveerd. Een van de doelstellingen van het bedrijf was om een basisstructuur te implementeren die buiten BOS kan worden uitgebreid naar de overige divisies, Bunzl Food Processor Supplies en Bunzl Industry and Safety.

Nick Aridas, hoofd marketing & digitale transformatie bij Bunzl legt uit: “De BOS-site vervangt het oude bestelsysteem dat geen eigentijdse klantervaring meer biedt en niet kan worden gebruikt op mobiele apparaten en tablets. Met name tablets worden niet alleen steeds belangrijker voor onze klanten, ze worden ook door onze accountmanagers als productiviteitstools voor de verkoop ingezet. De nieuwe site zal de komende 4-6 maanden parallel aan de oude site online zijn, zodat klanten geleidelijk kunnen overstappen naar de Intershop Commerce Suite.”

De Intershop Commerce 7.7 Suite is gedurende een periode van acht maanden via een dynamisch leveringsmodel door een klein Bunzl-team en Intershop-consultants geïmplementeerd en is geïntegreerd in het ERP-systeem van Bunzl, System 21 voor speciale prijsstellingen, orderhistorie, kredietlimieten en facturen. Er zijn eveneens aanvullende integratiemogelijkheden voor een betalingsprovider en tools voor de analyse en adresverificatie geïmplementeerd.

In de komende maanden zal Bunzl het huidige online productaanbod van 9.000 producten uitbreiden tot ongeveer 30.000 en zal er een gespecialiseerd systeem (ABENAOS) voor klanten uit de gezondheidszorg worden geïmplementeerd.

Bunzl is een internationale distributiegroep, die actief is in 30 landen in Noord-Amerika, Europa, het VK & Ierland en Australië. De geschiedenis van het bedrijf gaat terug tot 1854, toen Moritz Bunzl een kleine fourniturenwinkel in Bratislava opende. Bunzl PLC werd in 1940 opgericht en is genoteerd is aan de Londense effectenbeurs. Bunzl is sindsdien uitgegroeid tot een zeer gerespecteerde en erkende internationale distributiegroep.

Ga terug

Over Intershop

Intershop Communications AG (opgericht in Duitsland 1992) is met Intershop Commerce Suite de grootste onafhankelijke aanbieder van omni-channel commerce-oplossingen. Intershop biedt high-performance standaard commerce-software voor online-verkoop, aangevuld met alle noodzakelijke diensten. Intershop is bovendien  een business process outsourcing provider, die alle aspecten van online retailing tot fulfilment omvat. Over de hele wereld zijn er meer dan 300 zakelijke klanten, waaronder HP, BMW, Würth, en Deutsche Telekom die de oplossingen van Intershop benutten. Intershop heeft zijn hoofdkantoor in Jena, Duitsland, en heeft kantoren in de Verenigde Staten, Europa, Australië en China. Meer informatie over Intershop vindt u online op www.intershop.nl.

Dit persbericht kan toekomstgerichte informatie bevatten over toekomstige gebeurtenissen of over toekomstige financiële en operationele prestaties van Intershop. De gerealiseerde gebeurtenissen of prestaties kunnen wezenlijk verschillen van die welke expliciet zijn opgenomen of impliciet volgen uit dergelijke toekomstprojecties. Risico's en onzekerheden die kunnen leiden tot dergelijke verschillen zijn bijvoorbeeld, de relatief korte bedrijfshistorie ​van Intershop, de onvoorspelbaarheid van toekomstige inkomsten en uitgaven en mogelijke schommelingen in omzet en operationele resultaten, afhankelijkheid van (grote) klanten, consumententrends, activiteiten van concurrenten, seizoen patronen, risico's met betrekking tot elektronische beveiliging, mogelijke regulering door de overheid en algemene economische omstandigheden.

Intershop Public Relations

Heide Rausch

Head of Corporate Communication

Telefoon: +49 3641 50-1000
Fax: +49 3641 50-1309

Amsterdam, Nederland

Sales Representative Benelux of Intershop

Joop Geesinkweg 901-999
Amsterdam, AZ 1096
Nederland

Telefoon: +31 20 561 7760
Mobiel: +31 6 54 954 482
Fax: +31 20 516 6666