Intershop Communications AG | Persbericht |

Finse drankenhandel Alko wint omni-channel award

  • Finse drankenhandel wint de prijs ‘IT Project of the Year’ van 2017
  • B2B en B2C omnichannel-commerce omvat meer dan 5.000 artikelen

Amsterdam, 17 mei 2017Alko, het Finse staatsmonopoliebedrijf voor de verkoop van alcoholische dranken, heeft de prijs ‘IT Project of the Year’ van 2017 voor zijn omnichannel-project met Intershop.

Het staatsbedrijf liet PWC en Finnline achter zich en ontving de prijs voor haar in november 2016 gelanceerde nieuwe e-commerce site die gericht is op verbetering van de koopervaring voor consumenten en zakelijke klanten. De nieuwe online service van Alko voorziet in leveringen op zakelijke adressen en ophaalpunten, maar aankopen kunnen ook in Alko-winkels worden afgehaald. De nieuwe webshop www.alko.fi vervangt een heel statische website en bevat bijna 6.000 artikelen.

“De nieuwe Alko-site is een moderne gebruikersvriendelijke online shopping site geworden”, zegt Olivier Plas, country manager van Intershop in de Nordics. “Voor zowel B2C- als B2B-klanten kent deze site een rijke functionaliteit. Bovendien voorziet de site in uitgebreide B2B shopping-mogelijkheden.”

Het project, dat werd geïmplementeerd door Intershop business partner Accenture Interactive, een omnichannel-commerce adviesbureau, ging online kort nadat een wijziging van de Finse wetgeving van kracht werd inzake de publicatie van alcoholprijzen. Intershop werd, na een uitgebreide analyse van andere aanbieders, door Alka geselecteerd als het meest geschikte B2C- en B2B-commerce platform. Deze beslissing was niet alleen gebaseerd op de meest geschikte oplossing, maar ook op basis van het vertrouwen in het partnernetwerk van Intershop en relevante referenties. 

Ga terug

Over Intershop

Intershop Communications AG (opgericht in Duitsland 1992) is met Intershop Commerce Suite de grootste onafhankelijke aanbieder van omni-channel commerce-oplossingen. Intershop biedt high-performance standaard commerce-software voor online-verkoop, aangevuld met alle noodzakelijke diensten. Intershop is bovendien  een business process outsourcing provider, die alle aspecten van online retailing tot fulfilment omvat. Over de hele wereld zijn er meer dan 300 zakelijke klanten, waaronder HP, BMW, Würth, en Deutsche Telekom die de oplossingen van Intershop benutten. Intershop heeft zijn hoofdkantoor in Jena, Duitsland, en heeft kantoren in de Verenigde Staten, Europa, Australië en China. Meer informatie over Intershop vindt u online op www.intershop.nl.

Dit persbericht kan toekomstgerichte informatie bevatten over toekomstige gebeurtenissen of over toekomstige financiële en operationele prestaties van Intershop. De gerealiseerde gebeurtenissen of prestaties kunnen wezenlijk verschillen van die welke expliciet zijn opgenomen of impliciet volgen uit dergelijke toekomstprojecties. Risico's en onzekerheden die kunnen leiden tot dergelijke verschillen zijn bijvoorbeeld, de relatief korte bedrijfshistorie ​van Intershop, de onvoorspelbaarheid van toekomstige inkomsten en uitgaven en mogelijke schommelingen in omzet en operationele resultaten, afhankelijkheid van (grote) klanten, consumententrends, activiteiten van concurrenten, seizoen patronen, risico's met betrekking tot elektronische beveiliging, mogelijke regulering door de overheid en algemene economische omstandigheden.

Intershop Public Relations

Heide Rausch

Head of Corporate Communication

Telefoon: +49 3641 50-1000
Fax: +49 3641 50-1309

Amsterdam, Nederland

Sales Representative Benelux of Intershop

Joop Geesinkweg 901-999
Amsterdam, AZ 1096
Nederland

Telefoon: +31 20 561 7760
Mobiel: +31 6 54 954 482
Fax: +31 20 516 6666