Intershop Communications AG | Persbericht |

Intershop “Digital Commerce-platform of the Year 2017” volgens Quadrant Knowledge Solutions

  • Intershop Commerce Suite onderscheid zich door multi-brand, multi-country en multi-touchpoint functionaliteit
  • Intershop blinkt uit qua strategie, performance en groei

Amsterdam, 29 juni 2017 – Intershop Communications is door Quadrant Knowledge, een internationaal marktonderzoek- en adviesbureau, uitgeroepen tot “Digital Commerce-platform Company of the Year 2017”. Quadrant heeft wereldwijde onderzoek verricht en ziet Intershop als beste aanbieder in de categorie Commerce-platforms. Zij geven daarbij aan dat deze keuze met name bepaald is op basis van de strategie, groei en de uitgebreide technische- en functionele kwaliteiten van Intershop.

Het onderzoeksbureau analyseerde de technologische kwaliteiten en sterke punten van Intershop, en publiceerde de resultaten van dit uitgebreide wereldwijde marktonderzoek in een rapport met de titel ‘Market Outlook: Digital Commerce Platforms, 2017-2022, Worldwide’. In een Knowledge Brief, gepubliceerd door Quadrant op 6 juni 2017, benadrukken de adviseurs de kwaliteiten van het geïntegreerde digital commerce-platform van Intershop om de relaties met klanten via vele verschillende verkoopkanalen te verbeteren, zoals retail, groothandel, productie, mobiel, social media en call centers.

De Knowledge Brief roemt met name de uitgebreide en complete set digital commerce-functionaliteiten van de Intershop Commerce Suite – van online retail management tot customer experience management en van order management tot fulfilment. Ook het feit dat het platform makkelijk kan worden geïntegreerd met applicaties van derden wordt als sterk gezien. Verder wordt de operational excellence benadrukt en het feit dat de commerce-oplossing zowel on-premise, in de Cloud, of als managed service kan worden ingezet.

Volgens Quadrant Knowledge Solutions ‘is de flexibele en geïntegreerde digital commerce suite van Intershop uitstekend om bedrijven binnen verschillende branches en van verschillende omvang te helpen bij hun unieke uitdagingen bij het realiseren van een succesvolle digitale transformatie met behulp van deze onderscheidende commerce-oplossing’.

Piyush Dewangan, Industry Research Manager, Quadrant Knowledge Solution, zegt: “Door technologische disruptie, digitale transformatie en het wijdverspreide gebruik van mobiele toestellen komen organisaties voor steeds meer uitdagingen te staan voor wat betreft het stimuleren van groei. Om de concurrentie bij te kunnen blijven houden, zouden merken hun commerce-processen moeten transformeren met de customer-experience in het achterhoofd, en tegelijkertijd hun digital commerce-activiteiten moeten stroomlijnen voor maximale efficiëntie. Intershop, met haar uitgebreide en buitengewoon schaalbare platform, is zeer geschikt om deze groei te bewerkstellingen, met name bij bedrijven met meerdere merken, actief in meerdere landen en gebruikmakend van diverse touchpoints. Daarom hebben we hen genomineerd tot “Digital Commerce-platform Company of the Year 2017”.

Roelof Swiers, Countrymanager Benelux van Intershop Communications, zegt: “We zijn heel blij dat wij door Quadrant Knowledge Solutions worden gezien als toonaangevend. Digitalisatie biedt spannende nieuwe mogelijkheden voor bedrijven in alle branches en met name binnen B2B en groothandelsbedrijven. Samen met onze business partners helpen wij onze klanten bij het succesvol transformeren van hun commerce-processen en klantenrelaties. Een uitgebreid, krachtig en makkelijk aanpasbaar platform is essentieel bij het realiseren van een digitale transformatie.”

Het onderzoek van Quadrant biedt ook edetailleerde informatie over de positionering van andere aanbieders van commerce-platformen. Het onderzoek is hier te downloaden: http://www.intershop.com/quadrant-solutions-study.

Ga terug

Over Intershop

Intershop Communications AG (opgericht in Duitsland 1992) is met Intershop Commerce Suite de grootste onafhankelijke aanbieder van omni-channel commerce-oplossingen. Intershop biedt high-performance standaard commerce-software voor online-verkoop, aangevuld met alle noodzakelijke diensten. Intershop is bovendien  een business process outsourcing provider, die alle aspecten van online retailing tot fulfilment omvat. Over de hele wereld zijn er meer dan 300 zakelijke klanten, waaronder HP, BMW, Würth, en Deutsche Telekom die de oplossingen van Intershop benutten. Intershop heeft zijn hoofdkantoor in Jena, Duitsland, en heeft kantoren in de Verenigde Staten, Europa, Australië en China. Meer informatie over Intershop vindt u online op www.intershop.nl.

Dit persbericht kan toekomstgerichte informatie bevatten over toekomstige gebeurtenissen of over toekomstige financiële en operationele prestaties van Intershop. De gerealiseerde gebeurtenissen of prestaties kunnen wezenlijk verschillen van die welke expliciet zijn opgenomen of impliciet volgen uit dergelijke toekomstprojecties. Risico's en onzekerheden die kunnen leiden tot dergelijke verschillen zijn bijvoorbeeld, de relatief korte bedrijfshistorie ​van Intershop, de onvoorspelbaarheid van toekomstige inkomsten en uitgaven en mogelijke schommelingen in omzet en operationele resultaten, afhankelijkheid van (grote) klanten, consumententrends, activiteiten van concurrenten, seizoen patronen, risico's met betrekking tot elektronische beveiliging, mogelijke regulering door de overheid en algemene economische omstandigheden.

Intershop Public Relations

Heide Rausch

Head of Corporate Communication

Telefoon: +49 3641 50-1000
Fax: +49 3641 50-1309

Amsterdam, Nederland

Sales Representative Benelux of Intershop

Joop Geesinkweg 901-999
Amsterdam, AZ 1096
Nederland

Telefoon: +31 20 561 7760
Mobiel: +31 6 54 954 482
Fax: +31 20 516 6666