Intershop Communications AG | Persbericht |

Intershop genoemd in Gartners rapport ‘Critical Capabilities for Digital Commerce’ van 2016

  • Intershop behaalt de derde plaats in alle use cases voor zijn Commerce Suite

Jena, Duitsland, 12 juli 2016Intershop is opgenomen in het onlangs gepubliceerde rapport ‘Critical Capabilities for Digital Commerce’ van Gartner omdat het bedrijf met zijn Commerce Suite voldoet aan geavanceerde markteisen. Het rapport evalueerde 19 digitale handelsplatforms van leveranciers aan de hand van 14 kritische producteigenschappen en vijf use cases om IT-managers en al wie verantwoordelijk is voor digitale handel te helpen bij de keuze van een platform. Intershop Commerce Suite behaalde de derde plaats voor alle use cases.

Gartner baseerde zijn beoordeling van de kritische eigenschappen van een platform op gewogen gemiddelden van drie bronnen: producteigenschappen zoals beschreven door de leverancier, feedback van Gartner-klanten en referentieklanten van de leverancier. Het onderzoek van de kritische eigenschappen richtte zich uitsluitend op de evaluatie van gedifferentieerde productfuncties en kenmerken. De leveranciers werden beoordeeld op het vermogen van hun producten om de juiste functionaliteit te bieden in vijf verschillende, unieke use cases (scenario’s):

  • Complexe, diverse en grote taken
  • Meerdere kanalen
  • Wereldwijde verkoop
  • Verkoop aan consumenten
  • Verkoop aan andere organisaties

“Intershop behoort tot de top 3 in alle use cases. Volgens ons toont het onderzoek duidelijk aan dat onze Commerce Suite een geweldige keuze is voor organisaties die de mogelijkheden van digitale handel volledig willen benutten”, aldus Jochen Wiechen, CEO van Intershop. “Wij proberen ons platform constant te verbeteren en uit te breiden om onze klanten te helpen te voldoen aan de snel toenemende eisen en uitdagingen die gepaard gaan met verkoop in een 'verbonden' wereld. We zijn blij dat Gartners rapport ons erkend voor de brede functionaliteit die wij bieden, inclusief de nu volledig geïntegreerde orderbeheerfuncties van de Intershop Commerce Suite.”

Gartner evalueerde de platforms op basis van de volgende kritische producteigenschappen:

  • Complexiteit van de organisatie/het merk
  • Productdiversiteit
  • Omvang van productbeheer
  • Commerce Search
  • Meerdere kanalen
  • Mobiliteit
  • Lokalisatie
  • Personalisatie van consumentkopers
  • Personalisatie van bedrijfskopers
  • Mastergegevensbeheer (MDM)
  • Webinhoudbeheer (WCM)
  • Configure Price Quote (CPQ)
  • Orderbeheer/Distributieorderbeheer (OM/DOM)
  • Betalingen

 

Gartner Disclaimer:

Gartner onderschrijft geen enkele leverancier, product of dienst die in de onderzoekspublicaties wordt beschreven, en adviseert technologiegebruikers niet om alleen die leveranciers met de hoogste scores of andere aanduiding te selecteren. Gartners onderzoekspublicaties bestaan uit de meningen van de Gartners onderzoeksorganisatie en mogen niet worden geïnterpreteerd als feitelijke verklaringen. Gartner wijst alle garanties af, expliciet of impliciet, voor dit onderzoek, inclusief alle garanties van verkoopbaarheid of geschiktheid voor een bepaald doel.

Ga terug

Over Intershop

Intershop Communications AG (opgericht in Duitsland 1992) is met Intershop Commerce Suite de grootste onafhankelijke aanbieder van omni-channel commerce-oplossingen. Intershop biedt high-performance standaard commerce-software voor online-verkoop, aangevuld met alle noodzakelijke diensten. Intershop is bovendien  een business process outsourcing provider, die alle aspecten van online retailing tot fulfilment omvat. Over de hele wereld zijn er meer dan 300 zakelijke klanten, waaronder HP, BMW, Würth, en Deutsche Telekom die de oplossingen van Intershop benutten. Intershop heeft zijn hoofdkantoor in Jena, Duitsland, en heeft kantoren in de Verenigde Staten, Europa, Australië en China. Meer informatie over Intershop vindt u online op www.intershop.nl.

Dit persbericht kan toekomstgerichte informatie bevatten over toekomstige gebeurtenissen of over toekomstige financiële en operationele prestaties van Intershop. De gerealiseerde gebeurtenissen of prestaties kunnen wezenlijk verschillen van die welke expliciet zijn opgenomen of impliciet volgen uit dergelijke toekomstprojecties. Risico's en onzekerheden die kunnen leiden tot dergelijke verschillen zijn bijvoorbeeld, de relatief korte bedrijfshistorie ​van Intershop, de onvoorspelbaarheid van toekomstige inkomsten en uitgaven en mogelijke schommelingen in omzet en operationele resultaten, afhankelijkheid van (grote) klanten, consumententrends, activiteiten van concurrenten, seizoen patronen, risico's met betrekking tot elektronische beveiliging, mogelijke regulering door de overheid en algemene economische omstandigheden.

Intershop Public Relations

Heide Rausch

Head of Corporate Communication

Telefoon: +49 3641 50-1000
Fax: +49 3641 50-1309

Amsterdam, Nederland

Sales Representative Benelux of Intershop

Joop Geesinkweg 901-999
Amsterdam, AZ 1096
Nederland

Telefoon: +31 20 561 7760
Mobiel: +31 6 54 954 482
Fax: +31 20 516 6666