Intershop Communications AG | Persbericht |

Intershop wederom leider in categorie B2B Commerce Platformen volgens onafhankelijke marktanalist

  • Hoogste score in categorie Solution Architecture
  • Tweede plaats op basis van huidige functionaliteit
  • Speciale vermelding: ‘Commerce kerncompetenties ... blijven sterk’, ‘Technisch uiterst sterke roadmap’, ‘Uitgebreid partnernetwerk’

Amsterdam, 27 maart 2017 Intershop, de grootste onafhankelijke technologieleverancier voor omni-channel commerce-oplossingen, wordt door het vooraanstaande analistenbureau Forrester Research, wederom als een leider in de categorie B2B commerce platformen bestempeld. Het rapport, ‘The Forrester Wave™: B2B Commerce Suites, Q1 2017’ kent Intershop een tweede plaats toe op basis van de huidige B2B commerce-functionaliteit en zelfs een eerste plaats in de categorie Solution Architecture.

Volgens het rapport sluit de Intershop commerce-engine uitstekend aan op de behoeften van merkfabrikanten die meer uitgebreide verkoopkanalen hebben en deze met digital commerce optimaal willen ondersteunen, de behoefte hebben aan uitgebreide ‘out-of-the-box’ B2B commerce-functionaliteit en flexibiliteit wensen op het gebied van prijsbeleid en licentiëring.’

Het nieuwe Order Management Systeem van Intershop krijgt een speciale vermelding in het rapport, als ook de sterke commerce mogelijkheden van de Intershop Commerce Suite, waaronder modules zoals promotions en channel management, maar ook de krachtige maatwerk-opties. De ijzersterke technische roadmap en het uitgebreide netwerk van gespecialiseerde partners completeren dit verder.

B2B-organisaties ontwikkelen steeds meer geavanceerde digitale commerce-kanalen en breiden ook steeds vaker uit buiten hun traditionele markten. Deze trend blijkt uit het recent verschenen onderzoeksrapport van Vanson Bourne, ‘Taking the fast track into the digital future of B2B commerce”. Het in opdracht van Intershop uitgevoerde onderzoek benadrukt bovendien het belang van de juiste technologische commerce infrastructuur om B2B-organisaties de vele mogelijkheden van digitalisering volledig te kunnen laten benutten.

Roelof Swiers, Countrymanager Benelux van Intershop, zegt hierover: “Een krachtig B2B commerce platform helpt producenten, distributeurs en groothandelaren om de digitale transformatie van zowel hun verkopen als van hun customer management en services processen te verbeteren en kansen te benutten. Door onze langdurige en uitgebreide ervaring in het B2B-segment, doorgronden wij de commerce behoeften van de B2B-markt als geen ander, om deze vervolgens te vertalen naar een krachtige commerce-oplossing met veel geïntegreerde B2B-functionaliteit. Het Intershop platform kan bovendien flexibel aangepast worden aan de specifieke wensen van klanten. Onze klanten zijn veelal ambitieuze bedrijven die nog maar net online begonnen zijn of organisaties die een serieuze volgende stap willen zetten om werkelijk alle kansen die e-commerce bieden kan te gaan benutten. We zijn dan ook erg tevreden dat Intershop als een leider in de B2B-commerce markt wordt erkend.”

Het onderzoeksrapport van Forrester kan hier gratis worden gedownload: http://www.intershop.nl/forrester-wave-b2b-commerce-suites-2017.

Ga terug

Over Intershop

Intershop Communications AG (opgericht in Duitsland 1992) is met Intershop Commerce Suite de grootste onafhankelijke aanbieder van omni-channel commerce-oplossingen. Intershop biedt high-performance standaard commerce-software voor online-verkoop, aangevuld met alle noodzakelijke diensten. Intershop is bovendien  een business process outsourcing provider, die alle aspecten van online retailing tot fulfilment omvat. Over de hele wereld zijn er meer dan 300 zakelijke klanten, waaronder HP, BMW, Würth, en Deutsche Telekom die de oplossingen van Intershop benutten. Intershop heeft zijn hoofdkantoor in Jena, Duitsland, en heeft kantoren in de Verenigde Staten, Europa, Australië en China. Meer informatie over Intershop vindt u online op www.intershop.nl.

Dit persbericht kan toekomstgerichte informatie bevatten over toekomstige gebeurtenissen of over toekomstige financiële en operationele prestaties van Intershop. De gerealiseerde gebeurtenissen of prestaties kunnen wezenlijk verschillen van die welke expliciet zijn opgenomen of impliciet volgen uit dergelijke toekomstprojecties. Risico's en onzekerheden die kunnen leiden tot dergelijke verschillen zijn bijvoorbeeld, de relatief korte bedrijfshistorie ​van Intershop, de onvoorspelbaarheid van toekomstige inkomsten en uitgaven en mogelijke schommelingen in omzet en operationele resultaten, afhankelijkheid van (grote) klanten, consumententrends, activiteiten van concurrenten, seizoen patronen, risico's met betrekking tot elektronische beveiliging, mogelijke regulering door de overheid en algemene economische omstandigheden.

Intershop Public Relations

Heide Rausch

Head of Corporate Communication

Telefoon: +49 3641 50-1000
Fax: +49 3641 50-1309

Amsterdam, Nederland

Sales Representative Benelux of Intershop

Joop Geesinkweg 901-999
Amsterdam, AZ 1096
Nederland

Telefoon: +31 20 561 7760
Mobiel: +31 6 54 954 482
Fax: +31 20 516 6666