Intershop Communications AG | Persbericht |

Met webshop en marktplaats de toekomst in: Gebrüder Limmert AG zet voor zijn B2B-online-offensief in op groeien met Intershop

  • Groothandel in elektrotechniek is overtuigd van de schaalbaarheid en de omni-channel-handling van het Intershop-platform
  • Familiebedrijf kiest voor zijn groeistrategie voor een omzetgebaseerde oplossing
  • Roll-out in Oostenrijk, Duitsland en Zwitserland gepland

 Jena, Salzburg, 18-07-2017 – Het traditionele familiebedrijf Gebrüder Limmert AG bouwt de toekomst van zijn webshop op de basis van het krachtige Intershop-7.8-platform. In het voorjaar werd een omzetgebaseerd licentiecontract ondertekend. Het bedrijf is met voorradige 30.000 artikelen en een magazijnoppervlak van ruim 12.700 m2 een van de meest succesvolle groothandels binnen de B2B-elektrotechnieksector van Oostenrijk.

 Sinds de oprichting in 1924 waarborgt het persoonlijke en deskundige klantadvies de constante groei van Gebrüder Limmert AG. Het bedrijf telt vandaag circa 160 medewerkers die een omzet van meer dan 60 miljoen euro realiseren. De vennootschap geldt als allrounder op het gebied van elektrotechniek, waarbij het ruime assortiment, klanttrainingen en een persoonlijke klantenservice centraal staan.

 Binnen het kader van de filosofie 'Limmert ist Leistung' werd de actuele versie van de Intershop Commerce Suite als basis gekozen voor de implementatie van een B2B-handelsplatform. Deze zal volgens de planning in het najaar van 2017 in het Duitstalige gebied live gaan.

 Bedrijfsleider Harald Ebner zegt hierover: “Wij willen de succesvolle koers van de firma op de lange termijn waarborgen. De uitbreiding van de digitale bedrijfseenheid met een marktplaats op basis van Intershop heeft als doel te blijven voldoen aan de continu stijgende eisen binnen de multi-channel-omgeving en onze klanten een van 's werelds meest geavanceerde e-commerce-oplossingen ter beschikking te stellen. Daarnaast vinden wij het belangrijk om samen met een sterke partner ook in de toekomst innovatieve standaarden binnen de branche te zetten.”

 Axel Köhler, directeur van Intershop Communications AG, legt uit: “Wij zijn trots dat wij de groei van dit gerenommeerde bedrijf met onze oplossing kunnen ondersteunen. De tot de middenstand behorende groothandel heeft behoefte aan betrouwbare technologieën voor een digitale transformatie, en de samenwerking tussen Intershop en Gebrüder Limmert AG is vernieuwend voor de hele branche.”

 Dankzij een optimale schaalbaarheid van het platform en de overtuigende kracht van de omni-channel-handling wist Intershop toonaangevende e-commerce-aanbieders achter zich te laten. De hosting en de projectimplementatie zullen in handen zijn van 4friendsonly AG.

Ga terug

Over Intershop

Intershop Communications AG (opgericht in Duitsland 1992) is met Intershop Commerce Suite de grootste onafhankelijke aanbieder van omni-channel commerce-oplossingen. Intershop biedt high-performance standaard commerce-software voor online-verkoop, aangevuld met alle noodzakelijke diensten. Intershop is bovendien  een business process outsourcing provider, die alle aspecten van online retailing tot fulfilment omvat. Over de hele wereld zijn er meer dan 300 zakelijke klanten, waaronder HP, BMW, Würth, en Deutsche Telekom die de oplossingen van Intershop benutten. Intershop heeft zijn hoofdkantoor in Jena, Duitsland, en heeft kantoren in de Verenigde Staten, Europa, Australië en China. Meer informatie over Intershop vindt u online op www.intershop.nl.

Dit persbericht kan toekomstgerichte informatie bevatten over toekomstige gebeurtenissen of over toekomstige financiële en operationele prestaties van Intershop. De gerealiseerde gebeurtenissen of prestaties kunnen wezenlijk verschillen van die welke expliciet zijn opgenomen of impliciet volgen uit dergelijke toekomstprojecties. Risico's en onzekerheden die kunnen leiden tot dergelijke verschillen zijn bijvoorbeeld, de relatief korte bedrijfshistorie ​van Intershop, de onvoorspelbaarheid van toekomstige inkomsten en uitgaven en mogelijke schommelingen in omzet en operationele resultaten, afhankelijkheid van (grote) klanten, consumententrends, activiteiten van concurrenten, seizoen patronen, risico's met betrekking tot elektronische beveiliging, mogelijke regulering door de overheid en algemene economische omstandigheden.

Intershop Public Relations

Heide Rausch

Head of Corporate Communication

Telefoon: +49 3641 50-1000
Fax: +49 3641 50-1309

Amsterdam, Nederland

Sales Representative Benelux of Intershop

Joop Geesinkweg 901-999
Amsterdam, AZ 1096
Nederland

Telefoon: +31 20 561 7760
Mobiel: +31 6 54 954 482
Fax: +31 20 516 6666