Intershop Communications AG | Persbericht |

Nieuwe kansen voor retail door partnership Wincor Nixdorf en Intershop

  • Samenwerking met focus op het benutten van omni-channel kansen
  • Diepe technische integratie van toonaangevende e-commerce en POS-oplossingen stelt standaard in retail en leidt tot betere resultaten

Jena, Duitsland, 9 maart 2016 – Intershop en Wincor Nixdorf gaan samenwerken om retailers nieuwe kansen te bieden door met behulp van een krachtige set van tools efficiënt beter in te kunnen gaan spelen op de continue veranderende behoeften van consumenten. De verwachting is dat dit zal leiden tot hogere conversies, een hogere omzet, minder retouren en een hogere klantloyaliteit.

integratie van e-commerce platforms en POS-oplossingen

Het online bestellen of reserveren van een artikel, om deze vervolgens in de winkel op te halen, is tegenwoordig een normale manier van winkelen. Net zo normaal als dat consumenten een product online bestellen terwijl ze zich in een fysieke winkel bevinden. Bijvoorbeeld, omdat ze wel het juiste artikel gevonden hebben, maar deze liever in een andere kleur of maat wensen of thuisbezorgen gemakkelijker vinden.

Wat voor consumenten zo eenvoudig lijkt, vereist op de achtergrond complexe processen. Bijvoorbeeld op het gebied van data-management, logistiek, maar ook zakelijk betalingsverkeer. De samenwerking tussen Wincor Nixdorf en Intershop is er op gericht om dergelijke uitdagingen voor retailers aan te pakken, door middel van een standaard-integratie van e-commerce platforms en complexe POS-oplossingen. Klantgegevens, verzameld vanuit de online of offline koopgeschiedenis, loyaliteitsprogramma's, of informatie over het instore zoeken kunnen gecombineerd worden om op de Point-of-Sale gerichte cross- en upsell aanbiedingen te doen. Door de mogelijkheden van instore en online verkoopkanalen optimaal te benutten, kunnen retailers de consumenten eenvoudig en via alle kanalen een naadloze customer journey bieden. Het gevolg hiervan is dat retailers profiteren van hogere conversies, een hogere omzet, minder retouren en een hogere klantloyaliteit.

Lars Wiesner, Vice President Retail Software bij Wincor Nixdorf, zegt: "Met dit partnerschap versterken we opnieuw de openheid en flexibiliteit van onze TP Application Suite. Deze integratie biedt de consument een unieke naadloze customer journey ervaring, onafhankelijk van het gebruikte kanaal. Wij zijn overtuigd dat deze samenwerking een belangrijke stap is in de ondersteuning van retailers in hun operationele uitdagingen van vandaag en in de toekomst."

Udo Rauch, VP Sales EMEA en VP Channel bij Intershop, legt uit: "Deze samenwerking bundelt decennia aan expertise bij het vaststellen van standaarden voor retailers. Hierdoor verbeteren niet alleen de klantenservice, opties voor voorkeursleveringen en betaling, maar komt ook een schat aan mogelijkheden beschikbaar voor gepersonaliseerde marketing en verkoop. We zijn ervan overtuigd dat deze samenwerking een sterk effect zal hebben op de wijze waarop consumenten de komende jaren winkelen."

“In het kader van onze Synaptic-commerce-strategie, waarbij Intershop Commerce Suite steeds verder opengesteld wordt voor omliggende systemen, zijn wij trots op deze samenwerking,” zegt René Verspuij, partnermanager Intershop. Gerrit Enthoven, country manager Benelux vult hierop aan, “De grootste POS-leverancier van Europa en de op een-na-grootste POS-leverancier van de wereld, ontwikkelt samen met Intershop als toonaangevende commerce-leverancier deze standaard voor retail. Onze retailklanten en business partners zijn zeer blij met de nieuwe kansen die deze ontwikkeling mogelijk maakt.”

Over Wincor Nixdorf

Wincor Nixdorf is één van 's werelds toonaangevende leveranciers van IT-oplossingen en diensten voor retailers en retail banking. Het uitgebreide portfolio van het bedrijf is gecentreerd rond het optimaliseren van bedrijfsprocessen bij banken en retail-bedrijven. Het is vooral gericht op het reduceren van kosten en complexiteit en het verbeteren van de dienstverlening aan de consument.

Wincor Nixdorf benut de know-how van haar core business met banken en retailers om zich te diversifiëren in aanverwante sectoren. Deze sectoren omvatten postbedrijven en ketens van tankstations.

Wincor Nixdorf is in meer dan 130 landen aanwezig en heeft daarbinnen in 42 landen eigen vestigingen. Er werken ongeveer 9000 medewerkers bij de groep.

Het bedrijf is de leider in Europa en de nummer 2 in de wereld voor programmeerbare elektronische POS-systemen (EPoSS). Voor geldautomaten is Wincor Nixdorf in Europa en wereldwijd de nummer 2.

Ga terug

Over Intershop

Intershop Communications AG (opgericht in Duitsland 1992) is met Intershop Commerce Suite de grootste onafhankelijke aanbieder van omni-channel commerce-oplossingen. Intershop biedt high-performance standaard commerce-software voor online-verkoop, aangevuld met alle noodzakelijke diensten. Intershop is bovendien  een business process outsourcing provider, die alle aspecten van online retailing tot fulfilment omvat. Over de hele wereld zijn er meer dan 300 zakelijke klanten, waaronder HP, BMW, Würth, en Deutsche Telekom die de oplossingen van Intershop benutten. Intershop heeft zijn hoofdkantoor in Jena, Duitsland, en heeft kantoren in de Verenigde Staten, Europa, Australië en China. Meer informatie over Intershop vindt u online op www.intershop.nl.

Dit persbericht kan toekomstgerichte informatie bevatten over toekomstige gebeurtenissen of over toekomstige financiële en operationele prestaties van Intershop. De gerealiseerde gebeurtenissen of prestaties kunnen wezenlijk verschillen van die welke expliciet zijn opgenomen of impliciet volgen uit dergelijke toekomstprojecties. Risico's en onzekerheden die kunnen leiden tot dergelijke verschillen zijn bijvoorbeeld, de relatief korte bedrijfshistorie ​van Intershop, de onvoorspelbaarheid van toekomstige inkomsten en uitgaven en mogelijke schommelingen in omzet en operationele resultaten, afhankelijkheid van (grote) klanten, consumententrends, activiteiten van concurrenten, seizoen patronen, risico's met betrekking tot elektronische beveiliging, mogelijke regulering door de overheid en algemene economische omstandigheden.

Intershop Public Relations

Heide Rausch

Head of Corporate Communication

Telefoon: +49 3641 50-1000
Fax: +49 3641 50-1309

Amsterdam, Nederland

Sales Representative Benelux of Intershop

Joop Geesinkweg 901-999
Amsterdam, AZ 1096
Nederland

Telefoon: +31 20 561 7760
Mobiel: +31 6 54 954 482
Fax: +31 20 516 6666