Intershop Communications AG | Persbericht |

Pure player Zamro kiest Intershop als B2B-e-commerceplatform om de Europese markt voor technische apparatuur op te schudden

  • Zamro, een Nederlandse start-up op het gebied van e-commerce die onderdeel is van ERIKS Group, heeft Intershop Commerce Suite als B2B-omnichannel-commerceplatform geïmplementeerd.
  • Intershop-oplossingen hebben, ter ondersteuning van een snelle groeistrategie, een ontwikkeling met een recordtijd van vijf maanden mogelijk gemaakt.

Jena (D), 13 december 2016 – Intershop Communications AG, de toonaangevende onafhankelijke aanbieder van innovatieve omnichannel-commerce-oplossingen, heeft opnieuw een ambitieuze B2B-klant uit Nederland online gebracht. Zamro, onderdeel van ERIKS Group, heeft voor Intershop gekozen om hun B2B-e-commerceplatform te implementeren, op basis van de Intershop Commerce Suite die onder meer het Intershop-orderbeheersysteem omvat.

Zamro is een ambitieus en dynamisch e-commercebedrijf dat in februari 2016 is opgericht, grootse ambities heeft voor grensoverschrijdende groei en zich richt op het snel veranderende gedrag van de technische B2B-gebruiker. Met een uitgebreid assortiment van meer dan 500.000 industriële componenten richt het online aanbod van de start-up zich op een one-stop-shop-aanbod dat met name gericht is op klanten uit het MKB. Zamro streeft ernaar deze doelgroep een eenvoudige manier van bestellen te bieden. Dit is binnen deze branche nog niet vanzelfsprekend. De belangrijkste focus ligt op een perfect inzicht in de klant ten behoeve van een uitstekende klantervaring, uitgebreide productinformatie en een snelle, betrouwbare levering van de bestellingen. In tegenstelling tot wat binnen de zakelijke sector veelal gebruikelijk is, zijn de catalogi, producten en prijzen in de winkel volledig transparant. Bezoekers krijgen toegang zonder voorafgaande registratie.

Axel Köhler, bestuurslid bij Intershop: “Wij zijn er zeer verheugd over dat Zamro na een intensieve concurrentieanalyse heeft gekozen voor Intershop. Dit succes weerspiegelt Intershops B2B-focus en bevestigt opnieuw dat onze B2B-omnichannel-commerce-oplossing zeer aantrekkelijk is voor ambitieuze middelgrote bedrijven die gericht zijn op grensoverschrijdende groei.”

Floris Jan Cuypers, oprichter en algemeen directeur van Zamro, voegde hieraan toe: “Als innovatief, snel groeiend bedrijf beschikken wij met Intershop over een ervaren partner die onze ambitieuze B2B-e-commercestrategie ondersteunt. Het platform voldoet aan onze eisen voor een innovatieve en tegelijkertijd voordelige oplossing, die voldoende flexibel en schaalbaar is om onze groeiplannen te kunnen realiseren. Wij zijn daarnaast zeer te spreken over de korte duur van het project die een snelle marktlancering waarborgt.”

Zamro heeft een geavanceerde commerce-architectuur ontwikkeld, die door Carrenza wordt gehost. Het orderbeheersysteem van Intershop is in deze architectuur geïntegreerd, zodat nieuwe leveranciers en (internationale) magazijnen snel in het systeem kunnen worden opgenomen. Het B2B-platform, dat een B2C-ervaring biedt, is essentieel voor de realisering van de internationale groei-ambities en is aanvankelijk in Nederland en België live gegaan.

 

Over Zamro BV

Zamro is een jong B2B-e-commercebedrijf dat technische onderdelen en gereedschap aanbiedt voor het MKB. Met online winkels in Nederland en België richt het bedrijf zich op een snelle groei binnen de Europese markt. Het belangrijkste doel van Zamro is om een eenvoudige bestelling mogelijk te maken via een uitgebreid assortiment, technische kennis en een geweldige gebruikerservaring. Zamro is onderdeel van ERIKS group.

Ga terug

Over Intershop

Intershop Communications AG (opgericht in Duitsland 1992) is met Intershop Commerce Suite de grootste onafhankelijke aanbieder van omni-channel commerce-oplossingen. Intershop biedt high-performance standaard commerce-software voor online-verkoop, aangevuld met alle noodzakelijke diensten. Intershop is bovendien  een business process outsourcing provider, die alle aspecten van online retailing tot fulfilment omvat. Over de hele wereld zijn er meer dan 300 zakelijke klanten, waaronder HP, BMW, Würth, en Deutsche Telekom die de oplossingen van Intershop benutten. Intershop heeft zijn hoofdkantoor in Jena, Duitsland, en heeft kantoren in de Verenigde Staten, Europa, Australië en China. Meer informatie over Intershop vindt u online op www.intershop.nl.

Dit persbericht kan toekomstgerichte informatie bevatten over toekomstige gebeurtenissen of over toekomstige financiële en operationele prestaties van Intershop. De gerealiseerde gebeurtenissen of prestaties kunnen wezenlijk verschillen van die welke expliciet zijn opgenomen of impliciet volgen uit dergelijke toekomstprojecties. Risico's en onzekerheden die kunnen leiden tot dergelijke verschillen zijn bijvoorbeeld, de relatief korte bedrijfshistorie ​van Intershop, de onvoorspelbaarheid van toekomstige inkomsten en uitgaven en mogelijke schommelingen in omzet en operationele resultaten, afhankelijkheid van (grote) klanten, consumententrends, activiteiten van concurrenten, seizoen patronen, risico's met betrekking tot elektronische beveiliging, mogelijke regulering door de overheid en algemene economische omstandigheden.

Intershop Public Relations

Heide Rausch

Head of Corporate Communication

Telefoon: +49 3641 50-1000
Fax: +49 3641 50-1309

Amsterdam, Nederland

Sales Representative Benelux of Intershop

Joop Geesinkweg 901-999
Amsterdam, AZ 1096
Nederland

Telefoon: +31 20 561 7760
Mobiel: +31 6 54 954 482
Fax: +31 20 516 6666