Intershop Communications AG | Persbericht |

SAI Global digitaliseert Risk Management met Intershop

  • Digitalisatie maakt het makkelijker om risicomanagement producten te vinden, deze online te kopen en trainingen en materialen te leveren.
  • Vergroot corporate brand awareness en verbetert klantrelatie.
  • Vereenvoudigt toekomstige cross-selling en het aanbieden van abonnementen op services.

Amsterdam, 8 maart 2017 – Risicomanagementbedrijf SAI Global, met haar hoofdkantoor in Australië, lanceert een e-commerce-platform om wereldwijd haar corporate brand awareness te vergroten, klanten efficiënter te bedienen, haar digitale mogelijkheden verder te verbeteren, en nog meer waarde toe te voegen aan haar online diensten. Het ‘software-as-a-service’-platform (SaaS) van Intershop in combinatie met managed service support, vormen hierbij het fundament. Deze nieuwe digitale mogelijkheden maken deel uit van een veel bredere digital commerce strategie, die alle bedrijfsportfolio’s en -regio’s omvat.

SAI Global helpt organisaties op proactieve wijze met risicomanagement om een excellente bedrijfsvoering te realiseren, groei en duurzaamheid te bereiken en uiteindelijk vertrouwen te creëren. De oplossingen die SAI Global biedt, omvatten software voor risicomanagement, content over standaarden en regelgeving, training in ethiek en compliance, risicobeoordelingen, certificering, testen en audits. Het bedrijf heeft ruim 2000 mensen in dienst in 29 landen en op 51 locaties verspreid over Europa, Noord-Amerika, Azië en Australië.

Dit digitalisatieprogramma is met name ontworpen om een bedrijfsmodel voor toekomstige cross-selling en een op abonnementen gebaseerd business model mogelijk te maken.

Het e-commerce-platform in nu live in de regio’s APAC en EMEA (VK, EU) op https://infostore.saiglobal.com/. Klanten hebben hiermee nu de mogelijkheid om producten te zoeken en lokaliseren via een Ektron web content managementsysteem (CMS), dat geïntegreerd is met het Intershop-platform voor het vinden van productgegevens en het afronden van aankopen. De fulfilment van bestellingen zoals pdf-documenten en trainingen wordt gerealiseerd door middel van een integratie met de huidige systemen van SAI Global.

“SAI Global heeft een solide strategie voor wat betreft het gebruik van digitalisatie ter ondersteuning van de service die wij onze klanten bieden en de manier waarop wij onze relatie met hen onderhouden. Met de implementatie het SaaS-platform van Intershop kunnen wij de wijze het relatieonderhoud, het verkoopkanaal en alle dienstverlenende componenten volledig integreren in ons bedrijf. Dit helpt ons als organisatie om onze doelen op het vlak van onderscheidende digitale kwaliteiten te behalen,” zegt Hayley Clarke, marketingdirecteur van SAI Global’s Group.

Intershop 7-platform voorziet in core rest -API voor het zoeken, product/prijsbepalingsdetails en checkout en fulfilment gerelateerde functies. Een integratie met haar bestaande mastergegevens en catalog management systeem zorgt voor het importeren van 1,6 miljoen productsets en ca. 4,5 miljoen varianten in het commerce systeem.

Een integratie naar AWS Elastic-zoekservice biedt geavanceerde, zoekopdracht-gerelateerde functies op en fulfilment wordt aangestuurd door middel van een verbinding met de bedrijfssystemen van SAI Global, waaronder Salesforce en een beheersysteem voor watermerken en digitale rechten. Backofficemedewerkers kunnen bestellingen bekijken, klanten ondersteunen en offertes verwerken.

Tot de overige eigenschappen van het e-commercepakket van SAI Global behoren campagne- en promotiemodules, complexe prijsbepalingslogica met fall back mechanismen, maar ook SQS/SNS-berichtgeving. 

 

Over SAI Global

Bij SAI Global maken wij ‘Intelligent Risk’ mogelijk door organisaties op proactieve wijze te helpen met risicomanagement om een excellente bedrijfsvoering, groei en duurzaamheid te bereiken en uiteindelijk vertrouwen te creëren.

Onze geïntegreerde risicomanagementoplossingen zijn een combinatie van tech-platforms, diensten en adviesmogelijkheden van wereldklasse, die de complete lifestyle omvatten, waardoor bedrijven zich kunnen concentreren op de kansen die ontstaan als gevolg van onzekerheden. Het geheel van deze hulpmiddelen en kennis, stelt klanten in staat om een holistische, geïntegreerde kijk op risico te ontwikkelen. In Australië zijn wij een toonaangevende aanbieder van fulfilmentdiensten; persoonlijke, bedrijfs- en vastgoedinformatie.

Het hoofdkantoor van SAI Global Limited is gevestigd in Sydney, Australië. We hebben ruim 2000 mensen in dienst verdeeld over 29 landen en op 51 locaties verspreid over Europa, het Midden-Oosten, Afrika, Noord- en Zuid-Amerika, Azië en de gebieden van de Stille Oceaan.

Ga terug

Over Intershop

Intershop Communications AG (opgericht in Duitsland 1992) is met Intershop Commerce Suite de grootste onafhankelijke aanbieder van omni-channel commerce-oplossingen. Intershop biedt high-performance standaard commerce-software voor online-verkoop, aangevuld met alle noodzakelijke diensten. Intershop is bovendien  een business process outsourcing provider, die alle aspecten van online retailing tot fulfilment omvat. Over de hele wereld zijn er meer dan 300 zakelijke klanten, waaronder HP, BMW, Würth, en Deutsche Telekom die de oplossingen van Intershop benutten. Intershop heeft zijn hoofdkantoor in Jena, Duitsland, en heeft kantoren in de Verenigde Staten, Europa, Australië en China. Meer informatie over Intershop vindt u online op www.intershop.nl.

Dit persbericht kan toekomstgerichte informatie bevatten over toekomstige gebeurtenissen of over toekomstige financiële en operationele prestaties van Intershop. De gerealiseerde gebeurtenissen of prestaties kunnen wezenlijk verschillen van die welke expliciet zijn opgenomen of impliciet volgen uit dergelijke toekomstprojecties. Risico's en onzekerheden die kunnen leiden tot dergelijke verschillen zijn bijvoorbeeld, de relatief korte bedrijfshistorie ​van Intershop, de onvoorspelbaarheid van toekomstige inkomsten en uitgaven en mogelijke schommelingen in omzet en operationele resultaten, afhankelijkheid van (grote) klanten, consumententrends, activiteiten van concurrenten, seizoen patronen, risico's met betrekking tot elektronische beveiliging, mogelijke regulering door de overheid en algemene economische omstandigheden.

Intershop Public Relations

Heide Rausch

Head of Corporate Communication

Telefoon: +49 3641 50-1000
Fax: +49 3641 50-1309

Amsterdam, Nederland

Sales Representative Benelux of Intershop

Joop Geesinkweg 901-999
Amsterdam, AZ 1096
Nederland

Telefoon: +31 20 561 7760
Mobiel: +31 6 54 954 482
Fax: +31 20 516 6666