B2B-verkoop van beter naar best

Wat zijn de 5 grootste uitdagingen in de B2B-verkoop en hoe pak je ze aan?

Het traditionele B2B-verkoopmodel lijkt op een kritiek keerpunt beland. Wij zien de volgende 5 belangrijke uitdagingen waar B2B-bedrijven vandaag de dag mee geconfronteerd worden:

Uitdaging # 1:
De voorkeuren van de moderne B2B inkoper zijn fundamenteel veranderd

Uitdaging # 2:
Tijdverslindende en foutgevoelige orderprocessen

Uitdaging # 3:
Arbeidsintensieve klantenservice bedrijfsprocessen

Uitdaging # 4:
Op zichzelf staande, verouderde en inefficiënte systemen

Uitdaging # 5:
Gebrek aan integratie van digitale kanalen binnen het bredere zakelijke landschap

Gratis eBook

Wij brengen in ons gratis B2B-commerce e-book, B2B-verkoop; gedigitaliseerd en opnieuw uitgevonden, vele observaties, lessen en best-practices bij elkaar. Deze zijn opgedaan tijdens onze samenwerking met B2B-bedrijven in de afgelopen 20 jaar. Uitgebreid verkennen wij deze uitdagingen en de aanpak die bedrijven kunnen kiezen als ze op de digitale golf willen meevaren, in plaats van daardoor te worden overspoeld.

We besteden ook aandacht aan concepten als 'Persona Profiling' en de 'Customer Journey', omdat dit een goed startpunt kan zijn voor een succesvolle digitale transformatie binnen de B2B-commerce omgeving. Wij hopen en verwachten dat u met deze kennis en ervaring uw voordeel kunt doen op weg naar een nog betere customer experience.

gedigitaliseerd en opnieuw uitgevonden

Met selfservice klantportalen zorgt u voor de noodzakelijke verbetering van de customer experience

Download het gratis B2B-commerce e-book